Tavaly a Forbes éves listája, amely a legértékesebb hazai influencereket sorolta fel egy top 20-as rangsorban, nagy visszhangot váltott ki a közösségi médiában és a médiában egyaránt. Sokan nem értettek egyet a listával, illetve nem értették, milyen szempontok alapján kerültek rá az egyes influencerek. Az azonban biztos, hogy az utóbbi években az influencerek jelentős szereplőivé váltak az üzleti életnek, így nem véletlen, hogy a magyar Forbes magazin is foglalkozik a felemelkedésükkel és befolyásukkal. Tavaly alapos elemzésnek vetették alá a tartalomgyártók eredményeit, amit idén is megismételtek. Így alakult ki 2024-ben az influencerek üzleti- és márkaértékének mutatója, a Forbes Influencerindexe.
De mi is az az influencer? Az influencer magyarul befolyásoló vagy véleményvezér. Olyan személyt nevezünk így, aki az online jelenléte – főként közösségi médiában való tevékenysége – révén jelentős, hűséges követőtábort épített ki maga köré. Ez a követőtábor bízik az influencer véleményében és ízlésében, ezért képes rájuk hatni, befolyásolni őket például vásárlási döntésekben vagy véleményformálásban.
Íme a 2024-es Top 20 legértékesebb magyar influencerek:
A Forbes a listát egy 230 fős gyűjtésből szűkítette negyven főre, figyelembe véve a szereplők közösségi médiás aktivitását, követőbázisát, potenciális elérését és üzleti tevékenységét (szponzorált tartalmak, illetve saját termékek, szolgáltatások). A digitális tartalomgyártókat ezután a SentiOne online médiafigyelő platform, a HypeAuditor influenszer-adatbázis, illetve a magyar influencer-piaccal foglalkozó szakemberek értékelték négy kategóriában. Ezek átlaga adja meg az influencer üzleti- és márkaértékének mutatóját, a Forbes Influencer-indexét.
A Top 20 közé kerülés kritériumai között szerepelt a követőbázis mérete, a követők aktivitása és a tartalom minősége. A szakértők szerint a túl ritka vagy túl gyakori reklámtevékenység csökkentette az influencer üzleti sikerességét vagy hitelességét. Minden influencer részletes leírást kapott, és több gaming tartalomgyártó is felkerült a listára.
Idén új szereplők kerültek a listára: Zsozéatya, a Jólvanezígy csatorna, Magyarósi Csaba és Szirmai Gergő. Akik viszont tavaly óta lecsúsztak róla: Viszkok Fruzsi, Csecse Attila és Dancsó Péter.
A 2024-es TOP 20 lista:
- TheVR
- Whisper Ton
- Nessaj
- Pamkutya
- Cresser
- Zsozéatya
- Csigér Alex
- Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
- JustVidman
- Jólvanezígy
- Magyarósi Csaba
- Radics Peti
- TheShowK
- Papp Inez Hilda
- Szirmai Gergő
- Abosi Barna
- Sápi Vivien
- Makk Adrienn
- Körcsönyei Polla
- Forstner Csenge
Az első helyen idén is a TheVR végzett. A leírás szerint azért, mert a „THEVR10: A dokumentumfilm” tavaly 1,4 milliós nézettséget ért el, és magas színvonalú technikai megvalósítással készült, amelyhez támogató is akadt (Sony Magyarország). A csapat létszáma négyről háromra csökkent, de a tavalyi helyezésük változatlan maradt. A TheVR továbbra is a legértékesebb influencer a követők és a piac egyhangú véleménye szerint.
A teljes listát, a leírásokat, a szabályzatot és a szakmai zsűri tagjait a Forbes oldalán találod.
TE is belekezdhetsz az influencerkedésbe például azzal is ha vásárolsz tőlünk egy felújított laptopot, új laptopot, felújított PC-t vagy akár egy új PC-t!
Borítókép: THEVR