A legértékesebb magyar influencerek

Tavaly a Forbes éves listája, amely a legértékesebb hazai influencereket sorolta fel egy top 20-as rangsorban, nagy visszhangot váltott ki a közösségi médiában és a médiában egyaránt. Sokan nem értettek egyet a listával, illetve nem értették, milyen szempontok alapján kerültek rá az egyes influencerek. Az azonban biztos, hogy az utóbbi években az influencerek jelentős szereplőivé váltak az üzleti életnek, így nem véletlen, hogy a magyar Forbes magazin is foglalkozik a felemelkedésükkel és befolyásukkal. Tavaly alapos elemzésnek vetették alá a tartalomgyártók eredményeit, amit idén is megismételtek. Így alakult ki 2024-ben az influencerek üzleti- és márkaértékének mutatója, a Forbes Influencerindexe.

De mi is az az influencer? Az influencer magyarul befolyásoló vagy véleményvezér. Olyan személyt nevezünk így, aki az online jelenléte – főként közösségi médiában való tevékenysége – révén jelentős, hűséges követőtábort épített ki maga köré. Ez a követőtábor bízik az influencer véleményében és ízlésében, ezért képes rájuk hatni, befolyásolni őket például vásárlási döntésekben vagy véleményformálásban.

Íme a 2024-es Top 20 legértékesebb magyar influencerek:

A Forbes a listát egy 230 fős gyűjtésből szűkítette negyven főre, figyelembe véve a szereplők közösségi médiás aktivitását, követőbázisát, potenciális elérését és üzleti tevékenységét (szponzorált tartalmak, illetve saját termékek, szolgáltatások). A digitális tartalomgyártókat ezután a SentiOne online médiafigyelő platform, a HypeAuditor influenszer-adatbázis, illetve a magyar influencer-piaccal foglalkozó szakemberek értékelték négy kategóriában. Ezek átlaga adja meg az influencer üzleti- és márkaértékének mutatóját, a Forbes Influencer-indexét.

A Top 20 közé kerülés kritériumai között szerepelt a követőbázis mérete, a követők aktivitása és a tartalom minősége. A szakértők szerint a túl ritka vagy túl gyakori reklámtevékenység csökkentette az influencer üzleti sikerességét vagy hitelességét. Minden influencer részletes leírást kapott, és több gaming tartalomgyártó is felkerült a listára.

Idén új szereplők kerültek a listára: Zsozéatya, a Jólvanezígy csatorna, Magyarósi Csaba és Szirmai Gergő. Akik viszont tavaly óta lecsúsztak róla: Viszkok Fruzsi, Csecse Attila és Dancsó Péter.

A 2024-es TOP 20 lista:

  1. TheVR
  2. Whisper Ton
  3. Nessaj
  4. Pamkutya
  5. Cresser
  6. Zsozéatya
  7. Csigér Alex
  8. Verebélyi Vivi és Nagy Norbi
  9. JustVidman
  10. Jólvanezígy
  11. Magyarósi Csaba
  12. Radics Peti
  13. TheShowK
  14. Papp Inez Hilda
  15. Szirmai Gergő
  16. Abosi Barna
  17. Sápi Vivien
  18. Makk Adrienn
  19. Körcsönyei Polla
  20. Forstner Csenge

Az első helyen idén is a TheVR végzett. A leírás szerint azért, mert a „THEVR10: A dokumentumfilm” tavaly 1,4 milliós nézettséget ért el, és magas színvonalú technikai megvalósítással készült, amelyhez támogató is akadt (Sony Magyarország). A csapat létszáma négyről háromra csökkent, de a tavalyi helyezésük változatlan maradt. A TheVR továbbra is a legértékesebb influencer a követők és a piac egyhangú véleménye szerint.

A teljes listát, a leírásokat, a szabályzatot és a szakmai zsűri tagjait a Forbes oldalán találod.

TE is belekezdhetsz az influencerkedésbe például azzal is ha vásárolsz tőlünk egy felújított laptopot, új laptopot, felújított PC-t vagy akár egy új PC-t!

Borítókép: THEVR

Válaszoljon

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük