A Temu elérte az uniós szabályozások által meghatározott fogyasztói küszöböt, amely után a tagállamok fogyasztóvédelmi hatóságai közösen nyújtottak be panaszt a gyorsabb és hathatósabb eljárás érdekében. A szervezetek (és felhasználók) számos szabály megsértésével vádolják a platformot.
Az Európai Unió fogyasztóvédelmi csoportjai közös panaszt tettek a Temu ellen, azzal vádolva a kínai kereskedelmi óriást, hogy megsértette a Digitális Szolgáltatások Törvényét (DSA). Amennyiben a jogsértés beigazolódik, a büntetés akár az anyavállalat éves globális bevételének 6 százalékát is elérheti.

Az 1962-ben alapított, 18 tagú Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet (BEUC) az Európai Bizottsághoz benyújtott panaszában sürgette, hogy a Temut minél előbb nyilvánítsák online óriásplatformnak (VLOP), miután a havi felhasználószáma jóval meghaladta azt a küszöbértéket, amely felett szigorúbb szabályozás vonatkozik a szolgáltatókra az Európai Unióban.
Ezzel egyidejűleg a BEUC 17 tagszervezete panaszt nyújtott be a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságokhoz a Temuval kapcsolatban, a DSA szabályainak megsértésének vádjával. A kritikák szerint a kereskedelmi óriás nem tesz eleget számos követelménynek, beleértve a kereskedők nyomonkövethetőségére vonatkozó előírásokat, és fokozottan manipulatív gyakorlatokat alkalmaz a vásárlás ösztönzésére. Nem teljesíti az európai kereskedők és gyártók felé támasztott sokszor az áru értékének többszörösét kitevő díjak, adók, jutalékok és biztosítások kifizetését ezzel tisztességtelen előnyre téve szert.
A panaszok közül a legkimelkedőbb szerint a platform nem biztosít alapvető információkat az eladókról és arról, hogy termékeik megfelelnek-e az uniós termékbiztonsági követelményeknek. Emellett nem átlátható, hogy a platform algoritmusa milyen alapon ajánl termékeket a fogyasztóknak. Monique Goyens, a BEUC főigazgatója szerint a piactér számos manipulációs technikát alkalmaz a vásárlás ösztönzésére, ami a kiskorúak magánszféráját és biztonságát is veszélyeztetheti.
Aggályos a törvényileg kötelezett jótállás és kellékszavatosság be nem tartása, a hibás teljesítés többletköltségeinek fogyasztókra hárítása és olyan vásárlásra ösztönző magatartás tanúsítása amelyért az európai kereskedők nem kevesebb mint 1 milliárd eurónyi büntetést voltak kénytelenek kifizetni, míg a kínai óriás ezen törvényeket és jogszabályokat teljességgel figyelmen kívül hagyja.
A legfrissebb adatok szerint a Temu európai felhasználóinak száma túllépte a havi 75 milliót. A GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körképének jelentése alapján a 2023 szeptemberében Magyarországon indult szolgáltatás áprilisra már 1,25 millió hazai vásárlót ért el és látszólag ezen vásárlókat nem érdekli, hogy az ő vagyunuk az ország és a régió vagyona, mindezt óriási volumenben áramoltatják ki az országból.
Az Európai Unió 2022-ben hatályba lépett, idén év eleje óta kötelezően alkalmazandó Digitális Szolgáltatások Törvénye (DSA) előírja, hogy azok a platformok, amelyek elérik a 45 millió felhasználót, rendszerszintűnek minősülnek. Ez új kötelezettségeket jelent a Temu számára, mely már több uniós tagállamban, köztük Magyarországon is a hatóságok célkeresztjébe került.
A Temu márciusban zárult féléves időszakában havonta átlagosan 75 millió felhasználója volt. Az Európai Bizottság már felvette a kapcsolatot az üzemeltetővel, ami valószínűleg azt jelenti, hogy a Temu rövidesen VLOP státuszt kap. Hasonló kijelölést kaphat a Shein is, amely az előző hónapban 108 millió vásárlót szolgált ki az EU-ban. Az Európai Bizottság eddig három e-kereskedőt jelölt ki online óriásplatformnak: az amerikai Amazont, a német Zalandót és a kínai Aliexpress-t.